Ueno Park - Reisverslag uit Tokio, Japan van Karen Kuchlin - WaarBenJij.nu Ueno Park - Reisverslag uit Tokio, Japan van Karen Kuchlin - WaarBenJij.nu

Ueno Park

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

02 April 2015 | Japan, Tokio

Bloesems, bloesems en nog eens bloesems!
First a message to my family and friends overseas and elsewhere,
I am planning to write my blog in English soon, that is….when I have some time to do it. In the meantime you could learn Dutch or translate it yourself (don’t use google….I will not be responsible for what it turns out to be then!). Trust me, I am having a great time, really love to be here in Japan and feeling good.
Sorry, lieve familie en vrienden, dat moest even eerst.
Wel, het is een rustige dag geworden. Reisgenoot met jetlag verschijnselen en ik al vroeg achter de tablet. Na wat getut waren we klaar en uiteindelijk hebben we de trein gepakt naar het Ueno Park. Nu ik doorheb hoe en wat op de treinstations, gaat t als een tierelier. Alles is ook zo duidelijk aangegeven. Geen geintje! Ik bedoel echt dat het overal in het Engels staat en ook nog eens in het Engels in de trein wordt omgeroepen. Nu zag ik ook dat bij dat kaartjesapparaat een grote knop “ENGLISH” staat. Duh! Easy.
Op weg naar het park vond ik het wel erg druk worden. Wat een mensenmassa! Is er iets aan de hand? Nationale feestdag ofzo? Het was gister tenslotte Nieuw Jaar. Toen herinnerde ik me weer dat ik gelezen had dat veel Japanners vrij nemen en t land doorreizen om de bomen vol met bloesems te zien. En dat is hier en nu. Het hele park was afgeladen met eettentjes en heel veel mensen. Familie, vrienden, allemaal groepen bij elkaar, gezelligheid, plezier en genieten van de prachtige zonnige dag. Het was dik 20 graden, strakblauwe lucht. Een geweldige dag. Ik heb het hele Ueno Park doorgewandeld. Dit park staat vol met tempeltjes en shrines opgericht doorTokugawa Shoguns en het park is beroemd om zijn kersenbomen. Hanami, de kersenbloesem: het bekijken ervan, genieten ervan is een activiteit wat je met je geliefden doet. Er zijn zelfs Hanami-feestjes (Anita, je zou het geweldig vinden!).
Ik bekijk de pracht en praal van de Tokudai-ji tempel (boeddhistisch), de Tosho-gu Shinto Shrine en de Kanei-ji Padoga. Ik kom weer draken tegen, kennelijk moet ik daar iets mee ;-). Ook kom ik iets tegen wat mij erg verrast: “The flame of Hiroshima and Nagasaki”. Iemand heeft uit de vuren van de atomic bomb een vlam gehaald en deze ‘bewaard’ ter nagedachtenis. Later is er nog een vlam uit Nagasaki bijgekomen en uiteindelijk hier bij de tempel aangekomen. Nu in een monument vervat, brandt de vlam nog steeds. Dit ook om mensen te laten weten dat we nooit meer zoiets mogen meemaken, waar ook op deze prachtige planeet. Het raakt me. Op meerdere plaatsen. Vanwege mijn vader (overleefde het Jappenkamp, NLs Indië) en vanwege de roep om onze moeder Aarde te beschermen tegen de domheid van de mensheid. We hebben nog een lange weg te gaan maar er is ook veel licht! Laat die vlam nu branden ter verlichting.
Ik kijk rond en zie al die genietende mensen. Heerlijk! Balans. Afijn, ik koop een wens om aan de wand daar te hangen en trek voor mezelf de godin van het geluk. Helemaal goed natuurlijk. Ik blijf nog een poosje op een lekker plekje boven op een heuvel zitten en geniet in het zonnetje tot dat het wat frisjes wordt (geen jas tenslotte). We gaan met trein terug naar de hotelkamer, even opfrissen en boel op orde. Daarna gaan we naar het eettentje dat we op de terugweg al hadden uitgekozen. Nu dus uitbuiken en achter de tablet gekropen. Het was een rustige dag, we hebben niet al te veel gedaan en toch heb ik een enorm voldaan gevoel.
Morgen vroeg op. Beginnen met een heus Japans ontbijt hier in het hotel en dan worden we opgepikt door de bus voor onze volgende tour. We gaan naar Nikko.
Oh, verzoekje: ik kan niet zien of jullie dit ook echt krijgen. Daarom, een reactie zou leuk zijn ;-) THX!

  • 02 April 2015 - 16:18

    Remko:

    Je blogje wordt gelezen hoor ;-) volgens mij vermaak jij je wel!
    Viel spass!!!

  • 02 April 2015 - 17:37

    Jeannette Houwing:

    Leuk om te lezen hoe jij aan het genieten bent!!!

  • 02 April 2015 - 19:14

    Gemma:

    Ja hoor karen, heerlijk om je uitgebreide verhalen te lezen. Ik wil ook!

  • 02 April 2015 - 20:16

    Gabriella:

    Heerlijk om te lezen Karen, we reizen met je mee

  • 03 April 2015 - 08:18

    Patricia:

    Ik lees met veel plezier je ervaringen. Duidelijk geniet je van dit mooie land. Xx

  • 08 April 2015 - 09:38

    Karen Kuchlin:

    Hoi hoi, dank luitjes!

  • 16 April 2015 - 13:12

    Helene:

    Ik geniet ook van je verhalen Karen, ben wat later gestart door de 2 uitvaarten maar volg je wel hoor!
    Je huisje wordt regelmatig bezocht en voorzien van water bij de planten en er is al 1 container geleegd. Volgende week de 2e. Geniet lekker meid xx

  • 16 April 2015 - 14:31

    Karen Kuchlin:

    Dank Helene, hoop dat je nu wat rust krijgt.

Tags: Ueno, bloesems

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 8845

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 23 April 2015

Karen in Japan

Landen bezocht: