Ise City - Reisverslag uit Osaka, Japan van Karen Kuchlin - WaarBenJij.nu Ise City - Reisverslag uit Osaka, Japan van Karen Kuchlin - WaarBenJij.nu

Ise City

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

13 April 2015 | Japan, Osaka

Komban wa!
Oftewel, goedenavond!
Hier dan weer een verslag van een paar dagen geleden. Het gaat nu erg snel. Eerste week verbleef ik voornamelijk in Tokyo en omstreken nu verplaats ik me om de dag. De ene dag reizen en de dag erna verkennen en dan weer een dag reizen. En het zijn geen kleine stukjes die ik dan afleg.
Vandaar dat ik niet veel te melden heb over vrijdag. Ik heb dan een bus en 2 treinen van binnen gezien en daarna nog een taxi. Het was druilerig weer, warm maar miezerig. Om te reizen niet echt vervelend maar toch. Je ziet dan ook niet heel veel vanuit de ramen van de trein, het landschap schiet voorbij en ik registreerde het niet echt.
Dan kom ik aan in Ise city, Futami en loop het Ryokan binnen. Woah, wat een ontvangst! Met z’n 3-en staan ze klaar: een kleine dame (echt klein, voor Japanse begrippen), een heer die zo diep buigt dat je je al bijna zorgen maakt en een jonge man die me direct deed denken aan een bepaald karakter uit een anime. Een geweldig trio! We worden naar de kamer gebracht en de jonge man verklaart dat hij degene is die alles voor ons regelt, bij hem kunnen we terecht met alle vragen. Het is zo’n vrolijke spontane knul, ik mag hem direct. Na uitleg van hoe en wat en vooral waar wat te vinden is, betrekken we de kamer. En weer word ik verrast, want nu pas zie ik dat we aan zee zitten! We kijken uit op de zee vanuit de kamer. Dit is weer een level hoger in het ervaren van Japan. De kamer is geweldig. Schuifdeuren overal, je kan dan ook via allerlei schuifbewegingen overal in en door, best grappig want je schuift dus ook wel es ‘verkeerd’. Daarmee bedoel ik dat je eigenlijk de boel dicht wil doen maar pakt dus de verkeerde schuifdeur en maakt dus nog meer open. Nou, ja, moet je denk ik zien en zelf meemaken want het is gewoon komisch. Er is ook een soort serre, een zitplaatsje met uitzicht op eerst een stukje rotstuin (mooi!) en dan de zee.
Het verblijf hier is weer inclusief ontbijt en diner. We worden opgehaald voor het avondeten en terwijl ik even wacht op mijn reisgenoot in de lobby, zie ik in de hoek op de kast een rij manga-boekjes! Even kijken natuurlijk, je weet maar nooit of er toch nog een vertaling tussen staat. Als ik terug loop naar de balie, bij Shin (mijn speciale steun en toeverlaat daar) vertel ik dat ik ook manga lees thuis. Oh!......... hij is daar ook dol op. We raken al gauw in gesprek over welke manga en anime we gelezen en gezien hebben. Hij kent uiteraard veel meer dan ik. Het is leuk, even zo’n klik. Zo veel mensen kom ik ook weer niet tegen die er van houden (huh, Remko, Kim?!). Afijn, het diner kan nu elk moment opgediend worden dus ik moet nog rennen op die slofjes (zo ontzettend niet handig, breek bijna m’n nek op die dingen….. dan die sokken, die zijn leuk!) naar de private dining room. Dit hadden we trouwens ook in de vorige Ryokan, zo’n kamer voor je alleen waar je volledig bediend word. Ik val in herhaling als het gaat om het diner, ik weet het. Maar het was weer zo geweldig, prachtig opgemaakt in al die bakjes, kommetjes en schaaltjes. Ik herken nu wel meer haha! Veel vis en groenten. Het doet me zo goed, dit Japanse eten. Heerlijk. De groene thee is ook verslavend, ik drink er hele potten van. Na het diner ga ik de Onsen hier uitproberen. Er is geen douche of iets dergelijks bij de kamer (wel wc) dus je moet nu naar die gezamenlijke ruimte waar je kan douchen en dat heerlijk hete water in kan. Even relaxen, na een dagje reizen (en dat was een avontuur dit keer). Het is heerlijk. Er gaan net een paar Japanse dames uit het bad dus ik heb nu het rijk alleen. Als ik straks heel veel geld heb en dan toch mijn nieuwe huis laat bouwen…….. dan komt er ook een Onsen.
Na nog wel de foto’s gecheckt te hebben en alvast een documentje opgestart te hebben, bekijk ik mijn mail, chat ik nog even met deze en gene (dank jullie wel!). Want beste mensen, jullie kunnen ook via FB reageren hoor, als dat prettiger is.
Het was niet zo’n spectaculaire dag. Het was een dag van reizen van A naar B. We zijn rond 10-en ongeveer vertrokken en kwamen aan tegen 4-en. Mooi geweest. Ik heb dan ook geslapen als een lief mooi roosje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 8841

Voorgaande reizen:

30 Maart 2015 - 23 April 2015

Karen in Japan

Landen bezocht: